Menu

Vypořádej se s emocemi, díky umění

“Sociálně-emocionální učení (SEL) je proces, během kterého se dítě nebo dospělý učí porozumět a zvládnout emoce, nastavit si a dosáhnout pozitivní cíle, cítit a dát najevo empatii s ostatními, vytvářet a udržovat pozitivní vztahy a dělat odpovědná rozhodnutí.”

Jedna z nových rolí, které jsme v IMSP v tomto roce vytvořili je specialista expresivních umění. V této roli u nás nyní najdete Kathleen, která pokračuje ve výuce výtvarné a dramatické výchovy a nyní k ní přidává i roli učiteky sociálně-emocionálního učení. Říkáte si, co vlastně sociálně-emocionální učení je?

Občas se stává, že některý z našich studentů potřebuje individuální podporu, pozornost nebo nástroje, které mu pomohou zvládnout osobní výzvy. To je chvíle, kdy je řada na našem specialistovi expresivních umění! Cílem učitele v této roli je pomoci dítěti získat dovednosti, potřebné ke zvládání svých emocí a přijímání rozhodnutí, která podporují tu nejlepší verzi sebe sama.

Dealing with emotions through art in Montessori School

Někdy Kathleen pracuje s dítětem na empatii, aby mu pomohla rozvíjet porozumění pocitům a vnímání druhých. Jindy je to práce na řešení konfliktů, potřeby být slyšen, chápán a komunikovat způsobem zaměřeným na řešení problému a spolupráci. Jindy mohou pracovat na sebeúctě, vnímání nebo pojmenovávání svých pocitů, aby studenti porozuměli lépe sami sobě.

Cílem těchto sezení je vždy najít s dítětem jeho silné stránky, hodnoty, přesvědčení a zjistit, v jakých oblastech potřebuje dítě podporu.

„ Nech mě ti porozumět, když ti porozumím, mohu ti pomoci" 

Děti se potřebují cítit bezpečně, aby se mohly svobodně vyjádřit. Tuto důvěru je třeba vybudovat dříve, než můžete začít smysluplně pracovat na sociálně emocionální oblasti. Bez důvěry a porozumění může dítě odmítnout jakékoli vedení od dospělého. Sezení jsou vždy o dítěti, nesnažíme se ho někam posouvat, ale chceme mu pomoct, aby se cítilo vyslyšené, učíme ho o důležitosti sociálně-emočního učení a podporujeme jeho osobní růst. Pro dlouhodobou změnu je důležité, aby dítě cítilo podporu toho, kým je.

Po prvním sezení vypracuje Kathleen dítěti plán, obvykle kreativní umělecký projekt nebo aktivitu, která mu pomůže si tyto koncepty vnitřně osvojit, vyvinout osobní nástroje a větší povědomí, aby se naučilo lépe zvládat situaci nebo své emoce vynalézavěji. Díky neuroplasticitě mozku víme, že tyto lekce je třeba opakovat, aby se mohly stát novým způsobem reakce. Komunikace mezi Kathleen, rodiči a učiteli je zásadní pro to, aby byli všichni na stejné vlně a mohli společně podporovat dítě jako komunita.

Chcete se dozvědět více? Přečtěte si náš další článek:

VIDEO: SPOLEČNÁ PRAVIDLA, ABYCHOM SE CÍTILI DOBŘE

Další články

Vánoční pečení s batoletem

Za okny to začíná vypadat jako v zimě – první mrazy, temné večery, světýlka a vánoční dekorace všude kolem nás. Snažíme se vyplnit dlouhé chladné noci v prosinci světlem svíček, jehličí a vůní nesčetných slavnostních pohoštění. Všude kolem nás je tolik lahodných chutí – horká čokoláda, sladký čaj, voňavé cukroví a pečivo a my se díky tomu všemu cítíme příjemně a útulně.

Číst dál

IMSP Podcast: Meet alumna Mariana Beckova

"Má tři slova, kterými bych popsala IMSP, jsou samostatnost, zábava a zvídavost!"

Číst dál

IMSP’s LIDOVÉ NOVINY

Představujeme vám LIDOVÉ NOVINY IMSP, českojazyčné noviny, které napsali, sestavili a editovali studenti naší základní školy. Projekt byl inspirován známým českým spisovatelem Karlem Čapkem. Ten vynalezl slovo "robot" a napsal moho oblíbených knih různých žánrů. Přeskakoval mezi moderními pohádkami, povídkami, cestopisy a životopisným dílem, a navíc měl rád fejetony, krátké novinové eseje, které mají čtenáře nejen informovat, ale i pobavit.

Číst dál

Vypořádej se s emocemi, díky umění

“Sociálně-emocionální učení (SEL) je proces, během kterého se dítě nebo dospělý učí porozumět a zvládnout emoce, nastavit si a dosáhnout pozitivní cíle, cítit a dát najevo empatii s ostatními, vytvářet a udržovat pozitivní vztahy a dělat odpovědná rozhodnutí.”

Číst dál

Svoboda v Montessori třídě

“Dát dítěti svobodu neznamená nestarat se o něj."

Číst dál
22.04.2022
Příjďte na interaktivní den otevřených dveří Montessori
dílničky pro děti
2-12 měsíců
Montessori dílničky
batole a já
Virtuální prohlídka