Menu

Staff Interview with Lindsey Taylor

Lindsey pochází z Texasu. Zde získala bakalářský titul v oblasti genderových studií (Women’s Studies) na Southwestern University. Vášeň pro práci s dětmi objevila, když pracovala na Costa Rice, kde učila angličtinu. Když se vrátila, začala pracovat jako asistentka v Montessori škole v USA. Jejím snem bylo přestěhovat se do Evropy a pokračovat v učení, což se jí po třech letech splnilo. Od té doby Lindsey dokončila Montessori certifikaci a v současné době vede oddělení batolat v IMSP jako seniorní učitelka.

Původem jsi z Texasu, jak se stalo, že jsi skončila právě v Praze?
Žila jsem ve Střední a Jižní Americe od roku 2012 do roku 2014 a učila jsem angličtinu jako cizí jazyk. Moc jsem si toto období užila, ale vždy bylo mým snem přestěhovat se do Evropy a pokračovat v mé kariéře učitelky zde. Vrátila jsem se do USA, abych si mohla našetřit peníze, nastudovat si a porovnat evropské země co se týká kvality života, cen a příležitostí k učení. Praha se tak stala mou hlavní volbou z mnoha důvodů. Samozřejmě kvůli krásné architektuře, bohaté historii a kultuře a také kvůli tomu, že je to velmi bezpečné město. V porovnání s ostatními zeměmi západní Evropy jsou tu levnější náklady na bydlení a lepší kvalita života. Jakmile jsem se pro Prahu rozhodla, tři roky jsem hodně pracovala a šetřila peníze, abych si tento sen mohla splnit.  

Učila jsi ve dvou různých Montessori školách, ta první z nich byla v USA. Co se ti líbí na Montessori vzdělávání obecně a co právě na IMSP? 
Začala jsem pracovat na AMS Montessori škole v Tulse, v Oklahomě v roce 2014. Dělala jsem pohovor do několika různých škol (státní, soukromé i jeslí). Montessori přístup mě nadchl tím, kolik svobody dětem při rozvoji dává, jak se mohou učit samy. Jako učitelce, která dříve pracovala v tradičním systému, se mi moc líbila idea rozvíjení přirozené zvídavosti dětí a jejich touhy učit se. Líbila se mi představa, že bych pomáhala dětem využít jejich plný potenciál, díky vytváření prostředí, které je vede k samostatnému objevování a učení se. Když jsem si zjišťovala vše o školách v Praze, IMSP byla moje první volba, kde jsem chtěla pracovat. Zamilovala jsem si toto místo, s přístupem do zahrady a do lesa, bylo také jasné již jen z webových stránek, že je tu poskytována opravdu kvalitní výuka. 

Lindsey Taylor Montessori Teacher Prague

Pracuješ ve třídě batolat, v Toddler 2. Co máš na batolatech ráda?
To je těžká otázka, těch skvělých věcí je na batolatech tolik. Miluji, jak se učí věci úplně poprvé, každý den je pro ně nové dobrodružství. Batolata jsou velmi schopná a zvídavá co se týká světa kolem nich. Fascinují mě, když pozoruji jak vstřebávají znalosti a rozvíjejí své schopnosti. Navíc jsou neuvěřitelně roztomilí. Když přijde batole do třídy a běží ke mně, aby mě obejmulo, vykouzlí mi to vždycky úsměv na tváři. Je to skvělý začátek dne.

Jaké to je být hlavním průvodcem batolat? 
Moje práce hlavního průvodce ve třídách batolat se zaměřuje na prezentování lekcí a materiálů podle AMI tréninku, který jsem absolvovala a být silným a konzistentním vzorem ve třídě pro děti i asistenty. V průběhu dne se snažím následovat lekce Grace and Courtesy (zdvořilostního chování), jako je pomalu se pohybovat po třídě, používat slušné fráze, podporovat děti, aby mluvili za sebe a dávat hranice, když je to potřeba. Moc si užívám představování aktivit z oblasti praktického života (Practical Life) a jazykové lekce, což jsou dvě největší oblasti v osnovách pro batolata.

Jaké jsou, na základě tvých zkušeností, hlavní výhody výuky v Montessori škole, především ve srovnání s tradiční metodou vzdělávání? 
Jako někdo, kdo sám navštěvoval tradiční školu a potýkal se s celodenním sezením v lavici a učením se z učebnice, bych si přála, aby příležitost učit se v Montessori prostředí mělo více dětí. Myslím, že přínos Montessori vzdělání roste s věkem dětí. Učí se analyzovat a  myslet kriticky, rozvíjet znalosti v globálním měřítku a zdokonalovat praktické dovednosti používané pro reálný život. Všechny tyto výhody pomáhají dítěti být úspěšné, dávají mu více nástrojů, aby bylo sebevědomé a soběstačné. Také mám pocit, že batolata a jejich schopnosti často podceňujeme. Nedostávají proto dostatek příležitostí k rozvoji a zdokonalování svých dovedností. Montessori prostředí je pro ně velmi přínosné díky tomu, že je třída nastavena tak, aby přirozeně podporovala jeich učení.

Lindsey Talyor Toddler Montessori Teacher

Máš bakalářský titul v oboru Women’s Studies (Genderová studia). Jak toto ovlivňuje tvou práci nebo přesvědčení o vzdělávání a výuce?
Mám pocit, že každý by měl mít přístup ke kvalitnímu vzdělání a příležitostem k rozvoji bez ohledu na pohlaví. Pokud jde o výuku a vzdělávání, myslím si, že je důležité, aby se s chlapci a dívkami zacházelo stejně a aby jim byly dány stejné příležitosti ke vzdělání. Například ve třídě batolat se mnoho materiálů používá k rozvoji praktických dovedností a nejsou zaměřené na žádné z pohlaví. Chlapci se zajímají o práce, jako je šití, aranžování květin a příprava jídla stejně jako dívky, i když v dospělosti mohou někteří kvůli společenským normám považovat tyto činnosti za typicky ženské. Díky mému vzdělání v oblasti ženských studií jsem si skutečně uvědomila, jak důležité je nevnucovat stereotypní genderové normy, zejména u dětí, aby mohly růst a učit se, aniž by je brzdilo nebo je ovlivňovalo, jak společnost říká, že chlapci a dívky „by měli“ jednat.

Co tě na životě v Praze nejvíc baví?
Mám ráda procházky kolem řeky nebo v okolí mého bydliště. Ráda pozoruji opravdu úžasnou architekturu, inspiruje mě, do Prahy jsem se zamilovala. Žiji zde téměř osm let a zdá se, že se mi nikdy neokouká. Také se mi moc líbí, jak se v Praze pořád něco zábavného děje – food festivaly, koncerty, různé kulturní akce – o zábavu tu není nikdy nouze!

Kdo nebo co tě nejvíc ovlivnilo?
Nenapadá mě žádná konkrétní osoba, která by na mě měla zásadní vliv. Neustále mě však inspirují silné, nezávislé ženy, které bojují za sociální spravedlnost a pracují na tom, aby tento svět byl lepší. Napadá mě Elizabeth Warren, Michelle Obama, Malala Yousafzai a Ruth Bader Ginsburg. Maria Montessori by byla mezi těmito ženami také vzhledem k tomu, že většinu svého života strávila prosazováním sociálních a lidských práv.

Jak vypadá tvůj život mimo IMSP?
Ve svém volném čase ráda vařím nebo peču, trávím čas s přáteli v místních barech a restauracích nebo poznávám nové oblasti Prahy a České republiky. Mám také vážný vztah, takže se snažíme trávit co nejvíce času spolu a cestovat po Evropě, když máme volno. Jednou z mých oblíbených věcí je vzít si deku a knihu, najít si pěkné místo na Petříně nebo v Riegrových sadech a strávit den odpočinkem v parku.

Kde se vidíš v příštích dvou letech?
Jsem momentálně velmi spokojená se svou rolí hlavní učitelky a těším se na to, kam tato cesta povede dál. Plánuji zůstat v Praze, snad se mi podaří navštěvovat nějaké lekce a zlepšit se v češtině. Celkově jsem v IMSP spokojená a těším se na to, co mi budoucnost přinese!

Jak by ses popsala v 10 sekundách?
Nadšený, cílevědomý a odhodlaný člověk, který si cení poctivosti. Rád cestuje a poznává nové kultury, učí se nové jazyky a tráví čas s lidmi, které má rád.

Jaké je tvé životní motto nebo citát, který máš ráda?
„Budoucnost patří těm, kdo věří svým krásným snům.“ – Eleanor Roosevelt 

Chcete se dozvědět více? Přečtěte si náš další článek:

INTERVIEW S UČITELKOU: Amber Barrett

 

Další články

Proč jsou věkově smíšené třídy obrovskou výhodou?

Není pro nás žádným překvapením, že jsou rodiče v rozpacích z toho, jak fungují věkově smíšené třídy. Ptají se nás, jak mohou různě staré děti fungovat harmonicky ve stejném prostředí a co díky tomuto přístupu získávají. 

Číst dál

Škola v lockdownu

Všichni si někdy stěžujeme na situaci, se kterou se od minulého jara musíme potýkat. Já se naopak snažím podívat na to, co nám přinesla pozitivního. 

Číst dál

Smyslová výchova v Montessori školách

Pomůcky pro smyslovou výchovu v Montessori třídách oslovují „smyslového průzkumníka“ v každém z nás. Uvážíme-li naše interakce ve vnějším prostředí, snadno si uvědomíme, jak často používáme několik smyslů najednou a kolik rozlišných informací přijímáme. Maria Montessori vytvořila ucelený systém smyslové výchovy, který plně využívá této přirozené tendence. Tento článek se bude věnovat pomůckám v Montessori předškolní třídě pro děti ve věku tří až šesti let.

Číst dál

IMSP Podcast: Meet alumna Mariana Beckova

"Má tři slova, kterými bych popsala IMSP, jsou samostatnost, zábava a zvídavost!"

Číst dál

Balíme se s batoletem na výlet

Léto je ideální čas pro výlety a procházky. Společně s nimi přichází pro děti příležitost naučit se, jak se na výlet připravit – zabalit si batůžek. Tato aktivita je učí samostatnosti a dodává jim patřičné sebevědomí. Nejenom že si batůžek připraví, ale samy si v něm vše potřebné po celý výlet nosí samy. 

Číst dál
08.12.2024
Příjďte na interaktivní den otevřených dveří Montessori
dílničky pro děti
2-12 měsíců
Montessori dílničky
batole a já
Virtuální prohlídka