Menu
 Zpět

Je o tom kniha!

Jsem zpět a mám pro vás další recenze! Jako učitelka se ke knížkám obracím pro radu ve chvílích, kdy potřebuji najít odpověď na složitou otázku nebo začít konverzaci o náročné situaci.

Správné knížky umí dětem představit reálné životní situace způsobem, který jim bude blízký a kterému budou rozumět.

Pro rodiče: knihy dokáží shrnout to, co chcete říct způsobem, vhodným pro dítě, nabídnout neutrální představení složitého tématu, nebo být odrazovým můstkem pro podrobnější rozhovor. Také dětem dovolují se k tématu vrátit a zabývat se jím, když jsou připravené, což často nebývá při prvním přečtení. 

Za těch mnoho let jsem sesbírala tituly s širokou škálou situací a témat. Od této chvíle s vámi budeme sdílet tato doporučení na knihy ve školním časopise, takže pokud máte nějaké téma, které vás trápí, dejte nám vědět!

V tomto čísle je pět mých oblíbených knížek na téma změn, některou může právě vaše dítě zrovna procházet. 

Moving House od Anne Civardi

Skvělá kniha pro batolata a předškoláky s jednoduchým textem a poutavými ilustracemi. Ukazuje, co se děje, když se rodina stěhuje do nového domu, popisuje situace jako například balení a vybalování nebo poznávání nových přátel a sousedů.

Věk: 2–5 let

Moving house

Goodbye, Friend! Hello, Friend od Cori Doerrfeld

Tato roztomilá kniha vypráví o tom, že pokud jeden zážitek končí, otevírají se dveře pro to, aby mohl jiný, nový, začít. Vypráví o dvou nejlepších kamarádech a o tom, jak je těžké se rozloučit s kamarádem, který se stěhuje pryč.

Věk: 4–8 let

Goodbye, Friend! Hello, Friend!

You Were the First od Patricia MacLachlan

Tato sentimentální knížka připomíná prvorozeným dětem, že je rodiče vždy budou milovat i přesto, že přijde do rodiny další miminko. A dělá ještě další práci za nás. Nezapomíná ani na jedináčky, kteří jsou poklady rodičů také. 

Věk: 4–8 let

You Were the First by Patricia MacLachlan

The Next Place od Warren Hanson

Tato nádherně ilustrovaná kniha nabízí útěchu a inspirující ujištění všem milovaným, když někdo zemře. Příběh má otevřený konec, dovoluje tak rodinám zahrnout jejich osobní hodnoty a víru. 

Věk 2–7 let

The Next Place by Warren Hanson

The Koala Who Could od Rachel Bright

Kevin, náš hlavní hrdina, nemá rád změny, ale jak všichni dobře víme, změny jsou nevyhnutelné. Tento roztomilý příběh ukazuje dětem, že vystoupení z jejich komfortní zóny jim může přinést skvělé nové zážitky!

Věk: 2–5 let

The Koala Who Could by Rachel Bright

Ředitelka  školy Pherooz Karani

Chcete se dozvědět více? Přečtěte si náš další článek:

PRAKTICKÝ ŽIVOT A JEHO PŘÍNOSY PRO VÝVOJ BATOLETE

Další články

Pozitivní řeč: jak proměnit „ne” v „ano”

„Život může být mnohem snazší, stačí změnit slova, která používáme." - Alicia Eaton, učitelka AMI Montessori a odbornice na chování dětí. 

Číst dál

První týdny ve školce. Jak ustát loučení?

Před dosažením věku dvou let prochází dítě sérií vývojových změn, díky kterým začíná potřebovat nové sociální prostředí. Ačkoliv rodiče pro něj zůstávají i nadále hlavní jistotou v jejich životě, potřebují děti v této fázi rozšířit své sociální obzory, dostat příležitost kontaktu s vrstevníky, a získat zkušenost společenské nezávislosti. Je to veliký a zásadní krok: děti se učí přechodně fungovat bez rodičů, v kolektivu kamarádů a učitelů.  

Číst dál

IMSP PODCAST s absolventkou Annou Šlégrovou

Poslechněte si nový díl IMSP alumni podcastu. Naše moderátorka Mariana Bečková vám v něm představí Annu Šlégrovou, která zavzpomíná, jak výjimečná byla její zkušenost s IMSP. Jak se Mariana s Annou shodují, učitelé v IMSP si vždy najdou čas, aby poznali dobře své studenty a pomohli jim najít a rozvíjet jejich talenty. Anna nyní studuje na University of Bath a podělí se s vámi o zkušenost, jak jí mezinárodní prostředí na IMSP pomohlo s rozhodnutím pokračovat v dalším vzdělání v zahraničí.

Číst dál

Vypořádej se s emocemi, díky umění

“Sociálně-emocionální učení (SEL) je proces, během kterého se dítě nebo dospělý učí porozumět a zvládnout emoce, nastavit si a dosáhnout pozitivní cíle, cítit a dát najevo empatii s ostatními, vytvářet a udržovat pozitivní vztahy a dělat odpovědná rozhodnutí.”

Číst dál

Proč vyučujeme v Montessori zdvořilostní chování?

Zdvořilostní chování tvoří v oblasti „praktického života“ významnou součást Montessori osnov od útlého dětství až po dospívání. Při návštěvě třídy možná toto učivo přehlédnete – na rozdíl od třeba matematiky nebo jazykové výchovy nemá většinou určenou poličku ani výukový koutek. Jedná se ale o plnohodnotnou součást osnov (zrovna tak jako matematika nebo jazykověda), s danými lekcemi a cíli, a jako „didaktický materiál“ mu slouží samotná osobnost vyučujícího a vlastní dětská skupina. Za úkol si klade mnohem více, než jen naučit děti zásadám etikety a slušného chování: jeho cílem je pomoci dětem plně rozvíjet svůj sociální potenciál a zaujmout své místo v lidské společnosti.  

Číst dál
27.06.2024
Virtuální prohlídka