Menu

IMSP se přidává k programu Roots & Shoots v Česku!

S radostí oznamujeme, že IMSP se oficiálně přidala do programu Roots & Shoots v Česku! Tato spolupráce, kterou vede členka našeho týmu, Irena Andělová, otevírá novou významnou kapitolu v odhodlání naší školy vychovávat sebevědomé, účastné a aktivní občany tohoto světa.

Zapojením se do tohoto globálního hnutí získají naši studenti jedinečnou příležitost přispívat aktivně k pozitivnímu dopadu ve svých komunitách i ve světě. Roots & Shoots, založený renomovanou primatoložkou a antropoložkou Dr. Jane Goodall, je program zaměřený na mladé lidi, u kterých podporuje odpovědnost a leadership. Povzbuzuje je, aby rozpoznávali a hledali řešení pro environmentální, humanitární a ochranářské problémy.

Ze spolupráce s týmem Roots & Shoots v České Republice jsme nadšení. Přinese našim studentům znalosti a inspiraci nutnou pro utváření udržitelné budoucnosti. Skrze praktické projekty a práci pro komunitu získají cenné schopnosti a budou rozvíjet hlubší porozumění propojenosti našeho světa.

Rádi bychom vám také oznámili, že jsme otevřeli náš školní skleník! Tento významný projekt jsme připravovali několik let a jsme nadšení, že můžeme otevřít tento nový prostor, kde se budou naši studenti učit o pěstování rostlin, ekologických postupech a důležitosti přírody. Skleník bude sloužit jako živá školní třída, která bude našim studentům poskytovat cenné praktické zkušenosti s pěstováním a údržbou rostlin.

Program Roots and Shoots v IMSP Montessori Škole v Praze

Těšíme se na to, jak přijmou naši studenti tuto výzvu s nadšením a odhodláním. Jejich účast v Roots & Shoots a práce v našem skleníku nejen obohatí jejich akademické znalosti, ale podpoří jejich odhodlání stát se proaktivními ochránci a leadery v oblasti ochrany životního prostředí. 

Pro podrobnější informace o programu Roots & Shoots a inspirativní práci Jane Goodall navštivte mezinárodní webovou stránku.

Pojďme naše studenty společně inspirovat k vytváření dlouhotrvajícího pozitivního vlivu na náš svět! 

Chcete se dozvědět více? Přečtěte si náš další článek:

ŠKOLNÍ PROCHÁZKY A VÝLETY

Další články

Smyslová výchova v Montessori školách

Pomůcky pro smyslovou výchovu v Montessori třídách oslovují „smyslového průzkumníka“ v každém z nás. Uvážíme-li naše interakce ve vnějším prostředí, snadno si uvědomíme, jak často používáme několik smyslů najednou a kolik rozlišných informací přijímáme. Maria Montessori vytvořila ucelený systém smyslové výchovy, který plně využívá této přirozené tendence. Tento článek se bude věnovat pomůckám v Montessori předškolní třídě pro děti ve věku tří až šesti let.

Číst dál

Procházky do lesa za poznáváním sebe i okolí

Maria Montessori chodívala po lesích v Indii a trhala lístky ze stromu, aby učila o jejich funkci a struktuře, kopala v půdě, aby ukázala všudypřítomnost života, zkoumala systém kořenů rostlin a podle jejich vzoru propojovala i svou výuku. S podobnou myšlenkou umožňujeme studentům se učit venku v přirozeném prostředí.

Číst dál

Rozhovor s ředitelkou školy, Pherooz Karani

Seznamte se s naší akademickou ředitelkou, Pherooz Karani. Největší radost jí dělá předávat nové generaci dětí dědictví Montessori vzdělávání.

Číst dál

Jak na komunikaci s batoletem

Často se nás učitelů ptáte, jak dokážeme zařídit to, že s námi děti spolupracují. „Co mám dělat, aby se mé dítě chtělo oblékat nebo najíst samostatně?" nebo „Co máme dělat, aby nám ranní přípravy šly lépe?" To jsou jedny z nejčastějších otázek, které od vás slýcháme. Vypadá to jako výzva, ale předně si musíme uvědomit, že je to přirozený proces – děti se až do svých 6 let učí rozvíjet svou vůli a svůj smysl pro poslušnost.

Číst dál

Jak porozumět vnitřnímu pořádku dítěte

Stalo se vám, že si vaše dítě zpívalo stejnou písničku pořád dokola, nebo vás prosilo vyprávět mu stejnou pohádku tisíckrát? Maria Montessori upozorňovala na důležitost takzvaných senzitivních období, která jsou příležitostí pro dítě rozvíjet některé své schopnosti, například pohybové, jazykové nebo také smysl pro pořádek. Potřeba uspořádání prostředí je u dětí důležitá již od narození, nejvíce vrcholí okolo druhého roku života, a vytratí se okolo pěti let. Toto období vývoje pomáhá dítěti propojit sebe samo s okolním světem, zpracovávat informace a překonávat překážky.

Číst dál
08.07.2024
Montessori dílničky
batole a já
Montessori
dílničky pro děti
2-12 měsíců
Virtuální prohlídka