Menu

Šest měsíců jako IMSP batole

Vždy pro mě bylo prioritou vést mé děti k nezávislosti, zvídavosti a jednat s nimi, jako se sobě rovnými i přesto, že jsou velikostí menší. Proto mě při výběru školky Montessori vzdělávání velmi zaujalo. Je to teprve šest měsíců od té doby, co moje dcera začala navštěvovat třídu batolat v IMSP na Praze 4 a je opravdu radost pozorovat, jak se rozvíjí.

Já to umím sama

Na úvod musím říct, že moje dcera je velmi sebejistá a pyšná na to, co dokáže nového sama. Není dne, kdy bych ji neslyšela nadšeně volat: „Mami, dívej! Já jsem složila tohle / jsem si oblékla svetr / jsem našla cestu domu / ..., sama!" Její rozzářený úsměv, když se mnou sdílí každý den její nové úspěchy, mě vždy připomíná, kolik se toho denně naučí. Přála bych si být taková alespoň z poloviny. 

Montessori jesle - nezávislost, Montessori nursery - independence

Práce? nevadí

Je také vždycky připravená pomoct v domácnosti naprosto s čímkoliv, s mytím nádobí, vytíráním podlahy, přišroubováním uvolněného šroubku nebo přípravou svačiny. Je velmi pozorná k tomu, co je potřeba udělat a věřím, že brzy bude nejpořádnějším členem naší domácnosti! V IMSP používá vybavení, které je přizpůsobené její velikosti, a to je pro ni velkou motivací. Já se vždy musím smát, když vidím fotky, jak s ním ve třídě batolat uklízí. Je na nich tak dospělá a přitom tak roztomilá!

Pozorná kamarádka

Jsem sama velmi empatická, proto oceňuji, že moje dcera, jedna z nejstarších dětí ve své třídě, věnuje hodně pozornosti tomu, co dělají její mladší spolužáci a jestli nepotřebují pomoc. Vždy ví, kdo byl ten den nemocný a zajímá se, jestli bude ve školce další den. Díky tomu je báječným parťákem pro svou rok starou sestru, kterou učí to, co bych byla ráda, aby jim zůstalo na celý život. 

Montessori nursery Prague review, Montessori jesle v praze recenze

Mami, budeme mluvit anglicky

V neposlední řadě nadšeně pozoruji, jak se rozvíjejí její jazykové schopnosti, konkrétně angličtina. Již nyní je schopná vyjádřit, co potřebuje mnohem komplexněji, než jsem si dovedla představit, že dítě jejího věku může dokázat, obzvlášť pokud není rodilý mluvčí. Pravda je, že jsem někdy smutná, když ji slyším použít slovo nebo zpívat písničku, kterou jsem ji nenaučila já. Ale jsou to všechno známky toho, že dospívá do nezávislé osobnosti s jedinečným charakterem a schopnostmi, a to je mým hlavním cílem.

By an IMSP Parent, Zuzana Burianová

Rádi byste se dozvěděli víc o tom, jak může Montessori metoda pomoci vašemu dítěti rozvíjet se? Přijďte se podívat na individuální prohlídku naší školy, školky a třídy batolat (jeslí).

PŘEČTĚTE SI VÍCE INFORMACÍ A NAPLÁNUJTE PROHLÍDKU ŠKOLY

Další články

Čtení od nejútlejšího věku dětem prospívá

Obrázek je vůbec prvním obsahem knihy, který dítě dokáže „přečíst”. Právě díky obrázkům dítě porozumí příběhu a je schopné interpretovat hlavní postavy, zvířátka, nejrůznější prostředí či situace, aniž by umělo skutečně číst. Z ilustrací zobrazujících výraz v obličeji a z řeči těla je dítě schopné rozpoznávat jednotlivé emoce.   Příjemně strávené chvíle s knihou napomáhají i u těch nejmenších dětí k budování pěkného vztahu ke čtení, což je zcela nezbytným předpokladem pro pozdější dobré čtenářské návyky.  

Číst dál

Jak by měla vypadat budoucnost vzdělávání našich dětí?

Radka Dohnalova, matka 3 dětí z IMSP, se věnovala výzkumu budoucnosti vzdělávání v dnešním světě. Svoje poznatky, které dala dohromady pro tento nedávno publikovaný článek by chtěla sdílet i s komunitou IMSP především proto, že při tomto výzkumu zjistila, jak moc se Montessori shoduje s tím, kam míří v současné době systém vzdělávání. 

Číst dál

Pozitivní řeč: jak proměnit „ne” v „ano”

„Život může být mnohem snazší, stačí změnit slova, která používáme." - Alicia Eaton, učitelka AMI Montessori a odbornice na chování dětí. 

Číst dál

INTERVIEW S UČITELKOU: Amber Barrett

Když jsi byla dítě, přála sis stát se učitelkou?

Číst dál

Jak fungují smíšené třídy v Montessori škole?

Slyšeli jste již někdy o smíšených třídách v Montessori školách a zajímalo by vás, k čemu je tento systém dobrý? Hlavním důvodem je, že mladší děti mohou přirozeně získávat zkušenosti od těch starších, mít je za vzor a za své mentory, starším dětem pak umožňuje vyzkoušet si role leaderů. Tento model odráží reálné životní situace, například když různě staří kolegové pracují společně v týmu a vzájemně se učí jeden od druhého.

Číst dál
09.05.2022
Příjďte na interaktivní den otevřených dveří Montessori
dílničky pro děti
2-12 měsíců
Montessori dílničky
batole a já
Virtuální prohlídka