Menu

Dlouhá cesta, která se vyplatí

Každé ráno se spolu se svou malou dcerkou vydávám na pětačtyřicetiminutovou cestu MHD do stanice Roztyly, odkud poté pěšky pokračujeme až do školky. Není to ale jen začátek dne, týdne či školního roku – tyto naše každodenní cesty jsou totiž hlavně o začátku jejího vztahu ke vzdělávání. Ano, vím, někomu by se mohlo zdát, že každodenní pětačtyřicetiminutové dojíždění s batoletem je zbytečně dlouhé a náročné. Jenže ne nadarmo se říká, že cesta je stejně důležitá jako cíl. Naše společná cestovatelská rána jsou jedinečná – cestou snídáme, vyprávíme si a pozorujeme, co se kolem nás děje. Nejdůležitější ale je, že po této pomyslné cestě jdeme spolu – je to čas, který trávíme společně a intenzivně, jen my dvě.

Dlouhá cesta do Montessori školy, která se vyplatí

V okamžiku, kdy dcerka cestou od metra ke školce uvidí na rohu obchůdek s potravinami, snaží se všemožně dostat z kočárku, aby mohla zbytek cesty jít po svých. Jakmile vstoupí do budovy IMSP, okamžitě se rozběhne a běží do šatny. Otevře si skříňku a posadí se na zem. Ta naše dvouleťačka se už dokáže sama přezout! Tento náš každodenní rituál zakončí velkým a vřelým objetím s jednou ze svých učitelek. A můžu mluvit o velkém štěstí, když od dcerky – alespoň někdy – dostanu pusu na rozloučenou.

Moje dcera se takto postupně, den po dni, připravuje na život. Naším úkolem je tuto lásku k prostředí, ve které se cítí šťastná, spokojená a sebevědomá, neúnavně podporovat. A také s ní tyto pocity štěstí a spokojenosti sdílet. Také proto máme rádi Montessori.

Toli – maminka z IMSP

Chcete se dozvědět více? Přečtěte si náš další článek:

BATOLE A JÁ: ROZHOVOR S ARIOU A EVANGELIOU

Další články

Jak by měla vypadat budoucnost vzdělávání našich dětí?

Radka Dohnalova, matka 3 dětí z IMSP, se věnovala výzkumu budoucnosti vzdělávání v dnešním světě. Svoje poznatky, které dala dohromady pro tento nedávno publikovaný článek by chtěla sdílet i s komunitou IMSP především proto, že při tomto výzkumu zjistila, jak moc se Montessori shoduje s tím, kam míří v současné době systém vzdělávání. 

Číst dál

Pozitivní řeč: jak proměnit „ne” v „ano”

„Život může být mnohem snazší, stačí změnit slova, která používáme." - Alicia Eaton, učitelka AMI Montessori a odbornice na chování dětí. 

Číst dál

Jak porozumět vnitřnímu pořádku dítěte

Stalo se vám, že si vaše dítě zpívalo stejnou písničku pořád dokola, nebo vás prosilo vyprávět mu stejnou pohádku tisíckrát? Maria Montessori upozorňovala na důležitost takzvaných senzitivních období, která jsou příležitostí pro dítě rozvíjet některé své schopnosti, například pohybové, jazykové nebo také smysl pro pořádek. Potřeba uspořádání prostředí je u dětí důležitá již od narození, nejvíce vrcholí okolo druhého roku života, a vytratí se okolo pěti let. Toto období vývoje pomáhá dítěti propojit sebe samo s okolním světem, zpracovávat informace a překonávat překážky.

Číst dál

Jak rozhýbat Montessori školičku

Hledáme nové způsoby, jak přinést pohyb do tradičního Montessori prostředí. V tom nám pomáhá studio Mones Moniky Němcové.

Číst dál

Batolata v IMSP: Pomoz mi, abych to dokázal sám

Jedna z klíčových schopností, kterou Montessori vzdělávací systém rozvíjí mnoha způsoby během celého dětství a celého vzdělávacího procesu, je nezávislost.

Číst dál
10.02.2019
Příjďte na interaktivní den otevřených dveří Montessori
dílničky pro děti
2-12 měsíců
Montessori dílničky
batole a já
Virtuální prohlídka