Menu

Pár minut s Abdulem z Keni

Zveme vás na malý výlet do Afriky, za naším adoptivním spolužákem Abdulem. Zeptali jsme se ho, jak se má.

Kolik je ti let?
Je mi 9.

Jakou školu navštěvuješ?
Chodím do Utu Montessori Academy v Kibeře (Nairobi, Keňa).

Jak dlouho už tuto školu navštěvuješ? Do které chodíš třídy?
Do školy chodím už 7 let. Nejprve jsem byl v jeslích, v mateřské škole a teď už jsem ve 4 třídě.

Jak vypadá tvůj školní den od rána do večera?
Ráno v 6 hodin jdu do školy a domů chodím v 5 odpoledne. Potom dělám doma úkoly a pomáhám mamince.

Jak mamince pomáháš?
Pomáhám jí doma uklízet a prát prádlo.

Z čeho je váš dům postavený?
Náš dům je z písku, z plastů, který lidé vyhodili, a střecha je ze starého plechu.

Jaký sport rád děláš?
Rád hraji fotbal a taky si rád hraji s hračkami.

Co je tvoje oblíbené jídlo?
Mám rád hrášek a těstoviny.

Odkud doma získáváte vodu?
Moje matka ji kupuje od prodejců vody, doma ji nemáme.

Jaké předměty se ve škole učíš?
Matematiku, angličtinu, kiswahili, vědu a sociální výchovu.

Který předmět máš nejraději a proč?
Nejraději mám vědu, protože děláme zajímavé výzkumy.

Máš nějakou vysněnou práci? Co bys rád v budoucnu dělal?
Já bych chtěl být pilotem letadla. Chtěl bych lidem pomáhat vidět jiné kontinenty a pohybovat se po světě.

Z čeho máš v životě radost?
Z vtipů a her.

Je tu něco, co bys rád vzkázal tvým kamarádům z České republiky?
Děkuji vám za vaši podporu, díky které jsem si mohl pořídit uniformu, učebnice a další důležité věci.

Umíš říct tato slova v Kiswahili?
Škola = Shule
Dům = Nyumba
Maminka  = Mama
Voda = Mají
Fotbal = Soka
Pilot = Jaribio
Oblečení = Nguo

Další články

První týdny ve školce. Jak ustát loučení?

Před dosažením věku dvou let prochází dítě sérií vývojových změn, díky kterým začíná potřebovat nové sociální prostředí. Ačkoliv rodiče pro něj zůstávají i nadále hlavní jistotou v jejich životě, potřebují děti v této fázi rozšířit své sociální obzory, dostat příležitost kontaktu s vrstevníky, a získat zkušenost společenské nezávislosti. Je to veliký a zásadní krok: děti se učí přechodně fungovat bez rodičů, v kolektivu kamarádů a učitelů.  

Číst dál

IMSP’s LIDOVÉ NOVINY

Představujeme vám LIDOVÉ NOVINY IMSP, českojazyčné noviny, které napsali, sestavili a editovali studenti naší základní školy. Projekt byl inspirován známým českým spisovatelem Karlem Čapkem. Ten vynalezl slovo "robot" a napsal moho oblíbených knih různých žánrů. Přeskakoval mezi moderními pohádkami, povídkami, cestopisy a životopisným dílem, a navíc měl rád fejetony, krátké novinové eseje, které mají čtenáře nejen informovat, ale i pobavit.

Číst dál

Podpora samostatnosti u batolete

V Montessori metodě vzdělávání hovoříme o samostatnosti často. Je pro nás prioritou vychovávat děti tak, aby se z nich stali sebevědomí dospělí. Proč je samostatnost tak důležitá a jak ji podporujeme již u našich nejmenších, batolat?

Číst dál

Tipy pro život s batoletem

Batolecí období je významným obdobím pro rozvoj a budování fyzické nezávislosti dítěte. Je zcela přirozené, že o batole chceme stále pečovat. Když mu ale někdy umožníme dělat věci tak, jak chce samo, tak je to pro něj obrovský dar. Bude totiž nejen štěstím bez sebe, ale zároveň vytvoříme skvělou příležitost, jak podpořit jeho celkový rozvoj, sebedůvěru a vnímaní sebe sama.

Číst dál

Jak rozhýbat Montessori školičku

Hledáme nové způsoby, jak přinést pohyb do tradičního Montessori prostředí. V tom nám pomáhá studio Mones Moniky Němcové.

Číst dál
08.03.2022
Virtuální prohlídka