Menu

Pár minut s Abdulem z Keni

Zveme vás na malý výlet do Afriky, za naším adoptivním spolužákem Abdulem. Zeptali jsme se ho, jak se má.

Kolik je ti let?
Je mi 9.

Jakou školu navštěvuješ?
Chodím do Utu Montessori Academy v Kibeře (Nairobi, Keňa).

Jak dlouho už tuto školu navštěvuješ? Do které chodíš třídy?
Do školy chodím už 7 let. Nejprve jsem byl v jeslích, v mateřské škole a teď už jsem ve 4 třídě.

Jak vypadá tvůj školní den od rána do večera?
Ráno v 6 hodin jdu do školy a domů chodím v 5 odpoledne. Potom dělám doma úkoly a pomáhám mamince.

Jak mamince pomáháš?
Pomáhám jí doma uklízet a prát prádlo.

Z čeho je váš dům postavený?
Náš dům je z písku, z plastů, který lidé vyhodili, a střecha je ze starého plechu.

Jaký sport rád děláš?
Rád hraji fotbal a taky si rád hraji s hračkami.

Co je tvoje oblíbené jídlo?
Mám rád hrášek a těstoviny.

Odkud doma získáváte vodu?
Moje matka ji kupuje od prodejců vody, doma ji nemáme.

Jaké předměty se ve škole učíš?
Matematiku, angličtinu, kiswahili, vědu a sociální výchovu.

Který předmět máš nejraději a proč?
Nejraději mám vědu, protože děláme zajímavé výzkumy.

Máš nějakou vysněnou práci? Co bys rád v budoucnu dělal?
Já bych chtěl být pilotem letadla. Chtěl bych lidem pomáhat vidět jiné kontinenty a pohybovat se po světě.

Z čeho máš v životě radost?
Z vtipů a her.

Je tu něco, co bys rád vzkázal tvým kamarádům z České republiky?
Děkuji vám za vaši podporu, díky které jsem si mohl pořídit uniformu, učebnice a další důležité věci.

Umíš říct tato slova v Kiswahili?
Škola = Shule
Dům = Nyumba
Maminka  = Mama
Voda = Mají
Fotbal = Soka
Pilot = Jaribio
Oblečení = Nguo

Další články

Proč vyučujeme v Montessori zdvořilostní chování?

Zdvořilostní chování tvoří v oblasti „praktického života“ významnou součást Montessori osnov od útlého dětství až po dospívání. Při návštěvě třídy možná toto učivo přehlédnete – na rozdíl od třeba matematiky nebo jazykové výchovy nemá většinou určenou poličku ani výukový koutek. Jedná se ale o plnohodnotnou součást osnov (zrovna tak jako matematika nebo jazykověda), s danými lekcemi a cíli, a jako „didaktický materiál“ mu slouží samotná osobnost vyučujícího a vlastní dětská skupina. Za úkol si klade mnohem více, než jen naučit děti zásadám etikety a slušného chování: jeho cílem je pomoci dětem plně rozvíjet svůj sociální potenciál a zaujmout své místo v lidské společnosti.  

Číst dál

Jak učíme matematiku v naší mateřské škole

Maria Montessori často říkávala, že každá lidská bytost má nejenom vnitřní touhu porozumnět prostředí, ve kterém žije, ale i něco, čemu říkala "matematická mysl".  V Montessori třídě se dítě začíná učit matematiku nepřímo, už dávno před tím, než se setká s první matematickou pomůckou.

Číst dál

Dlouhá cesta, která se vyplatí

Každé ráno se spolu se svou malou dcerkou vydávám na pětačtyřicetiminutovou cestu MHD do stanice…

Číst dál

Pozitivní řeč: jak proměnit „ne” v „ano”

„Život může být mnohem snazší, stačí změnit slova, která používáme." - Alicia Eaton, učitelka AMI Montessori a odbornice na chování dětí. 

Číst dál

IMSP PODCAST s absolventem Jonášem Zapletalem

“To nejpřínosnější, co mi dala IMSP do života je, že rozvíjela mou zvědavost. Jednoduše mě, jako dítě, nechala objevovat mým vlastním způsobem svět okolo mě.“

Číst dál
08.03.2022
Montessori dílničky
batole a já
Montessori
dílničky pro děti
2-12 měsíců
Virtuální prohlídka