Menu

Pár minut s Abdulem z Keni

Zveme vás na malý výlet do Afriky, za naším adoptivním spolužákem Abdulem. Zeptali jsme se ho, jak se má.

Kolik je ti let?
Je mi 9.

Jakou školu navštěvuješ?
Chodím do Utu Montessori Academy v Kibeře (Nairobi, Keňa).

Jak dlouho už tuto školu navštěvuješ? Do které chodíš třídy?
Do školy chodím už 7 let. Nejprve jsem byl v jeslích, v mateřské škole a teď už jsem ve 4 třídě.

Jak vypadá tvůj školní den od rána do večera?
Ráno v 6 hodin jdu do školy a domů chodím v 5 odpoledne. Potom dělám doma úkoly a pomáhám mamince.

Jak mamince pomáháš?
Pomáhám jí doma uklízet a prát prádlo.

Z čeho je váš dům postavený?
Náš dům je z písku, z plastů, který lidé vyhodili, a střecha je ze starého plechu.

Jaký sport rád děláš?
Rád hraji fotbal a taky si rád hraji s hračkami.

Co je tvoje oblíbené jídlo?
Mám rád hrášek a těstoviny.

Odkud doma získáváte vodu?
Moje matka ji kupuje od prodejců vody, doma ji nemáme.

Jaké předměty se ve škole učíš?
Matematiku, angličtinu, kiswahili, vědu a sociální výchovu.

Který předmět máš nejraději a proč?
Nejraději mám vědu, protože děláme zajímavé výzkumy.

Máš nějakou vysněnou práci? Co bys rád v budoucnu dělal?
Já bych chtěl být pilotem letadla. Chtěl bych lidem pomáhat vidět jiné kontinenty a pohybovat se po světě.

Z čeho máš v životě radost?
Z vtipů a her.

Je tu něco, co bys rád vzkázal tvým kamarádům z České republiky?
Děkuji vám za vaši podporu, díky které jsem si mohl pořídit uniformu, učebnice a další důležité věci.

Umíš říct tato slova v Kiswahili?
Škola = Shule
Dům = Nyumba
Maminka  = Mama
Voda = Mají
Fotbal = Soka
Pilot = Jaribio
Oblečení = Nguo

Další články

Kouzlo koberečku

Představte si následující situaci: Vejdete do překrásné Montessori třídy, která je plná pilně pracujících dětí. Většina z nich pracuje na zemi, kde mají rozložené pracovní koberečky. Děti v Montessori třídě vědí, jak se mezi nimi pohybovat tak, aby na ně nikdy nešláply. Není to však samozřejmé. Na začátku školního roku se jejich používání učí za použití mnoha názorných ukázek, opakování a upozorňování.

Číst dál

Smyslová výchova v Montessori školách

Pomůcky pro smyslovou výchovu v Montessori třídách oslovují „smyslového průzkumníka“ v každém z nás. Uvážíme-li naše interakce ve vnějším prostředí, snadno si uvědomíme, jak často používáme několik smyslů najednou a kolik rozlišných informací přijímáme. Maria Montessori vytvořila ucelený systém smyslové výchovy, který plně využívá této přirozené tendence. Tento článek se bude věnovat pomůckám v Montessori předškolní třídě pro děti ve věku tří až šesti let.

Číst dál

Jak porozumět vnitřnímu pořádku dítěte

Stalo se vám, že si vaše dítě zpívalo stejnou písničku pořád dokola, nebo vás prosilo vyprávět mu stejnou pohádku tisíckrát? Maria Montessori upozorňovala na důležitost takzvaných senzitivních období, která jsou příležitostí pro dítě rozvíjet některé své schopnosti, například pohybové, jazykové nebo také smysl pro pořádek. Potřeba uspořádání prostředí je u dětí důležitá již od narození, nejvíce vrcholí okolo druhého roku života, a vytratí se okolo pěti let. Toto období vývoje pomáhá dítěti propojit sebe samo s okolním světem, zpracovávat informace a překonávat překážky.

Číst dál

IMSP PODCAST s absolventkou Annou Šlégrovou

Poslechněte si nový díl IMSP alumni podcastu. Naše moderátorka Mariana Bečková vám v něm představí Annu Šlégrovou, která zavzpomíná, jak výjimečná byla její zkušenost s IMSP. Jak se Mariana s Annou shodují, učitelé v IMSP si vždy najdou čas, aby poznali dobře své studenty a pomohli jim najít a rozvíjet jejich talenty. Anna nyní studuje na University of Bath a podělí se s vámi o zkušenost, jak jí mezinárodní prostředí na IMSP pomohlo s rozhodnutím pokračovat v dalším vzdělání v zahraničí.

Číst dál

Rozhovor s ředitelkou školy, Pherooz Karani

Seznamte se s naší akademickou ředitelkou, Pherooz Karani. Největší radost jí dělá předávat nové generaci dětí dědictví Montessori vzdělávání.

Číst dál
08.03.2022
Montessori dílničky
batole a já
Montessori
dílničky pro děti
2-12 měsíců
Virtuální prohlídka