Menu

Balíme se s batoletem na výlet

Léto je ideální čas pro výlety a procházky. Společně s nimi přichází pro děti příležitost naučit se, jak se na výlet připravit – zabalit si batůžek. Tato aktivita je učí samostatnosti a dodává jim patřičné sebevědomí. Nejenom že si batůžek připraví, ale samy si v něm vše potřebné po celý výlet nosí samy. 

1. Pomozte dítěti vybrat vše, co potřebuje

Je lepší vzít si na svačinu krekry nebo sušenky? Co kapesníčky? Červenou nebo modrou láhev s vodou?

packing with toddler

2. Pomozte dítěti, aby si věci sbalilo samo

Dá-li si dítě věci do batůžku samo, bude si snadno pamatovat, co v něm nese. A bude ho to daleko víc bavit!

packing with toddler

3. Dejte pozor na váhu batůžku

Vezměte s sebou malou lahev (vodu můžete doplňovat) a lehké věci. Cílem je dítě motivovat, ne odradit, a příliš těžký batoh může navíc uškodit jeho zádům a správnému držení těla.

packing with toddler

4. Kupte dítěti batůžek s přezkou kolem hrudníku

Ideální jsou batohy s přezkou kolem hrudníku, která pomáhá udržet popruhy na ramenou. Batoh také pak nesjíždí níže na záda a na lokty a prospívá zádům a správnému držení těla.

5. Nezapomeňte na opalovací krém a pokrývku hlavy!

Chcete se dozvědět více? Přečtěte si náš další článek:

JAK NA KOMUNIKACI S BATOLETEM

Další články

Jak by měla vypadat budoucnost vzdělávání našich dětí?

Radka Dohnalova, matka 3 dětí z IMSP, se věnovala výzkumu budoucnosti vzdělávání v dnešním světě. Svoje poznatky, které dala dohromady pro tento nedávno publikovaný článek by chtěla sdílet i s komunitou IMSP především proto, že při tomto výzkumu zjistila, jak moc se Montessori shoduje s tím, kam míří v současné době systém vzdělávání. 

Číst dál

IMSP’s LIDOVÉ NOVINY

Představujeme vám LIDOVÉ NOVINY IMSP, českojazyčné noviny, které napsali, sestavili a editovali studenti naší základní školy. Projekt byl inspirován známým českým spisovatelem Karlem Čapkem. Ten vynalezl slovo "robot" a napsal moho oblíbených knih různých žánrů. Přeskakoval mezi moderními pohádkami, povídkami, cestopisy a životopisným dílem, a navíc měl rád fejetony, krátké novinové eseje, které mají čtenáře nejen informovat, ale i pobavit.

Číst dál

Pozitivní řeč: jak proměnit „ne” v „ano”

„Život může být mnohem snazší, stačí změnit slova, která používáme." - Alicia Eaton, učitelka AMI Montessori a odbornice na chování dětí. 

Číst dál

Jak na komunikaci s batoletem

Často se nás učitelů ptáte, jak dokážeme zařídit to, že s námi děti spolupracují. „Co mám dělat, aby se mé dítě chtělo oblékat nebo najíst samostatně?" nebo „Co máme dělat, aby nám ranní přípravy šly lépe?" To jsou jedny z nejčastějších otázek, které od vás slýcháme. Vypadá to jako výzva, ale předně si musíme uvědomit, že je to přirozený proces – děti se až do svých 6 let učí rozvíjet svou vůli a svůj smysl pro poslušnost.

Číst dál

Proč jsou věkově smíšené třídy obrovskou výhodou?

Není pro nás žádným překvapením, že jsou rodiče v rozpacích z toho, jak fungují věkově smíšené třídy. Ptají se nás, jak mohou různě staré děti fungovat harmonicky ve stejném prostředí a co díky tomuto přístupu získávají. 

Číst dál
13.07.2019
Montessori dílničky
batole a já
Montessori
dílničky pro děti
2-12 měsíců
Virtuální prohlídka