Menu

Balíme se s batoletem na výlet

Léto je ideální čas pro výlety a procházky. Společně s nimi přichází pro děti příležitost naučit se, jak se na výlet připravit – zabalit si batůžek. Tato aktivita je učí samostatnosti a dodává jim patřičné sebevědomí. Nejenom že si batůžek připraví, ale samy si v něm vše potřebné po celý výlet nosí samy. 

1. Pomozte dítěti vybrat vše, co potřebuje

Je lepší vzít si na svačinu krekry nebo sušenky? Co kapesníčky? Červenou nebo modrou láhev s vodou?

packing with toddler

2. Pomozte dítěti, aby si věci sbalilo samo

Dá-li si dítě věci do batůžku samo, bude si snadno pamatovat, co v něm nese. A bude ho to daleko víc bavit!

packing with toddler

3. Dejte pozor na váhu batůžku

Vezměte s sebou malou lahev (vodu můžete doplňovat) a lehké věci. Cílem je dítě motivovat, ne odradit, a příliš těžký batoh může navíc uškodit jeho zádům a správnému držení těla.

packing with toddler

4. Kupte dítěti batůžek s přezkou kolem hrudníku

Ideální jsou batohy s přezkou kolem hrudníku, která pomáhá udržet popruhy na ramenou. Batoh také pak nesjíždí níže na záda a na lokty a prospívá zádům a správnému držení těla.

5. Nezapomeňte na opalovací krém a pokrývku hlavy!

Chcete se dozvědět více? Přečtěte si náš další článek:

JAK NA KOMUNIKACI S BATOLETEM

Další články

Jak by měla vypadat budoucnost vzdělávání našich dětí?

Radka Dohnalova, matka 3 dětí z IMSP, se věnovala výzkumu budoucnosti vzdělávání v dnešním světě. Svoje poznatky, které dala dohromady pro tento nedávno publikovaný článek by chtěla sdílet i s komunitou IMSP především proto, že při tomto výzkumu zjistila, jak moc se Montessori shoduje s tím, kam míří v současné době systém vzdělávání. 

Číst dál

Praktický život a jeho přínosy pro vývoj batolete

“První věc, kterou je třeba si uvědomit o cvičeních praktického života je to, že jejich cíl vlastně není "praktický". Důraz by se neměl klást na slovo „praktický“, ale na slovo "život". Jejich záměrem je napomáhat vývoji dítěte.”                                          E. M. Standing, Maria Montessori: Její život a práce

Číst dál

Vypořádej se s emocemi, díky umění

“Sociálně-emocionální učení (SEL) je proces, během kterého se dítě nebo dospělý učí porozumět a zvládnout emoce, nastavit si a dosáhnout pozitivní cíle, cítit a dát najevo empatii s ostatními, vytvářet a udržovat pozitivní vztahy a dělat odpovědná rozhodnutí.”

Číst dál

Jak rozhýbat Montessori školičku

Hledáme nové způsoby, jak přinést pohyb do tradičního Montessori prostředí. V tom nám pomáhá studio Mones Moniky Němcové.

Číst dál

Kouzlo koberečku

Představte si následující situaci: Vejdete do překrásné Montessori třídy, která je plná pilně pracujících dětí. Většina z nich pracuje na zemi, kde mají rozložené pracovní koberečky. Děti v Montessori třídě vědí, jak se mezi nimi pohybovat tak, aby na ně nikdy nešláply. Není to však samozřejmé. Na začátku školního roku se jejich používání učí za použití mnoha názorných ukázek, opakování a upozorňování.

Číst dál
13.07.2019
Příjďte na interaktivní den otevřených dveří Montessori
dílničky pro děti
2-12 měsíců
Montessori dílničky
batole a já
Virtuální prohlídka