Menu

Jak na praní prádla s batolaty?

Batolata se nové schopnosti učí nejlépe na opravdových, užitečných činnostech. Jednou takovou, kterou u nás v Montessori používáme, je praní prádla. 

Ve třídě Montessori batolat říkáme tomuto druhu aktivit praktický život (practical life) a praní prádla je jednou z oblíbených činností, jak na těchto dovednostech pracovat. Praní je vynikajicí pro rozvoj celé řady schopností batolat. Dává jim příležitost procvičovat si nalévání vody, drhnutí, ždímání, vytváření mýdlových bublin, mopování podlahy a vytírání louží. Díky všem těmto činnostem posiluje dítě svaly na rukou, koordinaci oko-ruka, učí se o rozdílu mezi mokrým a suchým a osvojuje si smysl pro pořádek. Tyto činnosti vytváří základ pro pocit sebejistoty a nezávislosti dítěte, který si s sebou ponese do dalších let učení a dospívání, a bude mu pomáhat v úspěchu. Praktické aktivity, jako je praní prádla, můžete dětem ukázat velmi snadno i doma. Stačí mít doma vše, co k tomu potřebujete, podívat se na správný postup a připravit pro aktivitu vhodný prostor. 

Montessori toddler practising independence

V Montessori komunitě pracujeme také společně a učíme se, že každý hraje důležitou roli ve fungování celku. To dodává dítěti pocit, že někam patří a skrze to, že se na činnosti podílí, se cítí pro svou komunitu důležité a užitečné. Tento pocit má v takto raném období význam při vytváření pocitu sebe sama a pomáhá dítěti stát se sebevědomým, odpovědným a starat se o svět kolem sebe. Aby naše děti mohly plně využít svůj potenciál, je velmi důležité jim poskytovat příležitosti a prostředí, které získání praktických životních zkušeností a dovedností neustále podporuje.

by Lindsey Taylor

Chcete se dozvědět více? Přečtěte si náš další článek:

Podívejte se, jak PŘÍPRAVujeme JÍDLo V MONTESSORI třídě

Další články

Výpravy do lesa s batolaty

Velkou výhodou IMSP je bezprostřední blízkost lesa. Ten nabízí našim batolatům neocenitelné příležitosti, aby se svými učiteli prozkoumali přírodu. Interakce s přírodním prostředím je přínosná pro duševní a fyzické zdraví dětí i dospělých. Umožňuje dětem inspirovat se okolním světem vně obvyklého prostředí domova nebo třídy.

Číst dál

Interview s učitelem, Greg McCrackenem

Jaké je tvé životní motto? Když jsem byl mladý, můj tatínek mi říkával: „Vždycky dělej to nejlepší, co umíš.“ A podobně se snažím mít často na mysli: „Dělej, co umíš, tam kde jsi a s tím, co máš.“ 

Číst dál

Proč jsou věkově smíšené třídy obrovskou výhodou?

Není pro nás žádným překvapením, že jsou rodiče v rozpacích z toho, jak fungují věkově smíšené třídy. Ptají se nás, jak mohou různě staré děti fungovat harmonicky ve stejném prostředí a co díky tomuto přístupu získávají. 

Číst dál

Jak by měla vypadat budoucnost vzdělávání našich dětí?

Radka Dohnalova, matka 3 dětí z IMSP, se věnovala výzkumu budoucnosti vzdělávání v dnešním světě. Svoje poznatky, které dala dohromady pro tento nedávno publikovaný článek by chtěla sdílet i s komunitou IMSP především proto, že při tomto výzkumu zjistila, jak moc se Montessori shoduje s tím, kam míří v současné době systém vzdělávání. 

Číst dál

IMSP PODCAST s absolventkou Laurou van Steeg

“V IMSP jsme se vždy učili, jak mluvit s lidmi, jak být uvědomělí, poslouchat jeden druhého, a to mi opravdu pomohlo v získávání nových přátelství. Jakmile máte přátele, všechno ostatní je jednoduché. Všechno ostatní zvládnete. 

Číst dál
25.01.2021
Příjďte na interaktivní den otevřených dveří Montessori
dílničky pro děti
2-12 měsíců
Montessori dílničky
batole a já
Virtuální prohlídka