Menu

Jak fungují smíšené třídy v Montessori škole?

Slyšeli jste již někdy o smíšených třídách v Montessori školách a zajímalo by vás, k čemu je tento systém dobrý? Hlavním důvodem je, že mladší děti mohou přirozeně získávat zkušenosti od těch starších, mít je za vzor a za své mentory, starším dětem pak umožňuje vyzkoušet si role leaderů. Tento model odráží reálné životní situace, například když různě staří kolegové pracují společně v týmu a vzájemně se učí jeden od druhého.

V našich třídách si starší děti role leaderů a učitelů užívají. Vedení mladších kolegů pomáhá rozvíjet jejich samostatnost a kompetentnost. Tento model je ale výhodný i pro ty mladší. Mají své starší spolužáky za příklad, vědí, že se na ně mohou obrátit pro pomoc a díky tomu se jim mnohdy daří vyřešit i takové úkoly, které by zatím samostatně zvládnout nemohly. 

Tento systém vytváří příjemné prostředí ve třídě, děti se vzájemně podporují a starají jeden o druhého, učí se spolupracovat a ne soutěžit. Podívejte se na video, jak může takový mentoring v Montessori třídě vypadat!

U videa jsou k dispozici české titulky. 

Chcete se dozvědět více? Přečtěte si náš další článek:

PRVNÍ TÝDNY VE ŠKOLCE. JAK USTÁT LOUČENÍ?

Další články

7 výhod, které získáte, pokud začnete s Montessori již od narození

“Velikost lidské osobnosti začíná hodinou narození" Maria Montessori

Číst dál

Oslava 20 let IMSP

S radostí oznamujeme, že jsme letos oslavili 20 let od chvíle, kdy IMSP poprvé otevřela v Praze své dveře. Jsme opravdu pyšní na dvě desítky let úspěšné práce s rodiči, učiteli a dalšími členy IMSP, kteří sdílí stejné nadšení a vášeň pro komplexní vzdělávání dětí. Montessori metoda je postavena na přístupu celé komunity a pokud se díváme na naše dosavadní úspěchy, chceme si udělat čas i na poděkování všem, díky kterým se to podařilo. 

Číst dál

Dlouhá cesta, která se vyplatí

Každé ráno se spolu se svou malou dcerkou vydávám na pětačtyřicetiminutovou cestu MHD do stanice…

Číst dál

Seznamte se s učitelkou mateřské školy Veronikou Newkirk

Přestože Veronika toužila být učitelkou od dětství, vystudovala na Karlově Univerzitě v Praze právnickou fakultu. Když však měla své první dítě, zamilovala se do Montessori a bylo jasné, co je její práce snů. Od té doby se její kariéra začala ubírat směrem k práci Montessori učitelky v mateřské škole. 

Číst dál

Jak by měla vypadat budoucnost vzdělávání našich dětí?

Radka Dohnalova, matka 3 dětí z IMSP, se věnovala výzkumu budoucnosti vzdělávání v dnešním světě. Svoje poznatky, které dala dohromady pro tento nedávno publikovaný článek by chtěla sdílet i s komunitou IMSP především proto, že při tomto výzkumu zjistila, jak moc se Montessori shoduje s tím, kam míří v současné době systém vzdělávání. 

Číst dál
29.01.2018
Příjďte na interaktivní den otevřených dveří Montessori
dílničky pro děti
2-12 měsíců
Montessori dílničky
batole a já
Virtuální prohlídka