Menu

Dlouhá cesta, která se vyplatí

Každé ráno se spolu se svou malou dcerkou vydávám na pětačtyřicetiminutovou cestu MHD do stanice Roztyly, odkud poté pěšky pokračujeme až do školky. Není to ale jen začátek dne, týdne či školního roku – tyto naše každodenní cesty jsou totiž hlavně o začátku jejího vztahu ke vzdělávání. Ano, vím, někomu by se mohlo zdát, že každodenní pětačtyřicetiminutové dojíždění s batoletem je zbytečně dlouhé a náročné. Jenže ne nadarmo se říká, že cesta je stejně důležitá jako cíl. Naše společná cestovatelská rána jsou jedinečná – cestou snídáme, vyprávíme si a pozorujeme, co se kolem nás děje. Nejdůležitější ale je, že po této pomyslné cestě jdeme spolu – je to čas, který trávíme společně a intenzivně, jen my dvě.

Dlouhá cesta do Montessori školy, která se vyplatí

V okamžiku, kdy dcerka cestou od metra ke školce uvidí na rohu obchůdek s potravinami, snaží se všemožně dostat z kočárku, aby mohla zbytek cesty jít po svých. Jakmile vstoupí do budovy IMSP, okamžitě se rozběhne a běží do šatny. Otevře si skříňku a posadí se na zem. Ta naše dvouleťačka se už dokáže sama přezout! Tento náš každodenní rituál zakončí velkým a vřelým objetím s jednou ze svých učitelek. A můžu mluvit o velkém štěstí, když od dcerky – alespoň někdy – dostanu pusu na rozloučenou.

Moje dcera se takto postupně, den po dni, připravuje na život. Naším úkolem je tuto lásku k prostředí, ve které se cítí šťastná, spokojená a sebevědomá, neúnavně podporovat. A také s ní tyto pocity štěstí a spokojenosti sdílet. Také proto máme rádi Montessori.

Toli – maminka z IMSP

Chcete se dozvědět více? Přečtěte si náš další článek:

BATOLE A JÁ: ROZHOVOR S ARIOU A EVANGELIOU

Další články

IMSP’s LIDOVÉ NOVINY

Představujeme vám LIDOVÉ NOVINY IMSP, českojazyčné noviny, které napsali, sestavili a editovali studenti naší základní školy. Projekt byl inspirován známým českým spisovatelem Karlem Čapkem. Ten vynalezl slovo "robot" a napsal moho oblíbených knih různých žánrů. Přeskakoval mezi moderními pohádkami, povídkami, cestopisy a životopisným dílem, a navíc měl rád fejetony, krátké novinové eseje, které mají čtenáře nejen informovat, ale i pobavit.

Číst dál

Smyslová výchova v Montessori školách

Pomůcky pro smyslovou výchovu v Montessori třídách oslovují „smyslového průzkumníka“ v každém z nás. Uvážíme-li naše interakce ve vnějším prostředí, snadno si uvědomíme, jak často používáme několik smyslů najednou a kolik rozlišných informací přijímáme. Maria Montessori vytvořila ucelený systém smyslové výchovy, který plně využívá této přirozené tendence. Tento článek se bude věnovat pomůckám v Montessori předškolní třídě pro děti ve věku tří až šesti let.

Číst dál

Jak by měla vypadat budoucnost vzdělávání našich dětí?

Radka Dohnalova, matka 3 dětí z IMSP, se věnovala výzkumu budoucnosti vzdělávání v dnešním světě. Svoje poznatky, které dala dohromady pro tento nedávno publikovaný článek by chtěla sdílet i s komunitou IMSP především proto, že při tomto výzkumu zjistila, jak moc se Montessori shoduje s tím, kam míří v současné době systém vzdělávání. 

Číst dál

IMSP PODCAST s absolventem Calebem Millerem

Představujeme vám prvního hosta naší série IMSP podcastů, Caleba Millera. Caleb se po dokončení IMSP přestěhoval zpět do USA, dokončil střední školu a vystudoval univerzitu. Caleb se s naší moderátorkou Marianou baví o nezávislosti v dětství, výhodách věkově smíšených tříd a nechybí ani rada pro současné nejstarší studenty IMSP. Při vzpomínce na čas strávený v IMSP se Caleb zamýšlí i nad vlastní budoucností, kariérou s globálním zaměřením: “Je to něco, co ve mně zasel již Montessori systém a IMSP,” říká Calen “touha zajímat se o celý svět”.

Číst dál

Když si batole postaví hlavu

Všichni to velmi dobře známe: rodič na pokraji nervového zhroucení a dítě, které odmítá udělat to, co po něm rodič požaduje. Tento souboj nemá vítěze.

Číst dál
10.02.2019
Příjďte na interaktivní den otevřených dveří Montessori
dílničky pro děti
2-12 měsíců
Montessori dílničky
batole a já
Virtuální prohlídka